Webová prezentace

Jednoduchá cesta k Vašemu webu

Vyhledat na webu

Aktuálně

Přečtěte si

Inspirace

Stručné a zjednodušené vysvětlivky k výstupům Google Analytics. Aneb co říkají statistiky přístupů?



Každé počítání přístupů je relativní. Neexistuje absolutní způsob. Google vychází ze svých komerčně-matematických postulátů, má to své klady i zápory.

Cheme-li si udělat plastičtější obrázek o návštěvnosti, můžeme na web přidat kromě Google Analytics ještě měření statistiky jinou službou, například TOPlist, jejíž výstupy jsou poměrně jednoduché, srozumitelné a stejně relativní. Když porovnáte relativní výstupy od obou systémů, dostanete relativně přesnější představu o návštěvnosti svého webu.

V obchodním a marketingovém světě jsou pak statistiky přístupů a sledování aktivity uživatelů na webu na mnohem vyšší úrovni. Pokročilé sledování má propracované samozřejmě zejména Google. Ale to už je jiná kapitola pro skutečné specialisty. My si zde popíšeme, co nám řekne základní pohled na statistiku přístupů, kterou poskytuje Google Analytics.

Návštěvy

říkají, kolikrát návštěvník přijde na web. Každá návštěva může být ukončena třemi způsoby.

a) zavřením okna prohlížeče.
b) skončením dne – všechny návštěvy končí o půlnoci.
c) po uplynutí 30 minut nečinnosti návštěvníka. Nečinnost = návštěvník neotevře žádnou novou stránku, nespustí událost apod. Ale ve skutečnosti to vůbec nemusí znamenat, že návštěvník na webu nic nedělá. Třeba si jen potichu čte. Když si čte stránku 31 minut, Google zaznamená 2 návštěvy.

Uživatelé

vyjadřují počet lidí, kteří přišli na stránky. Měřeno za každý den zvlášť.

Zobrazení stránky

říkají, kolikrát zobrazí stránku jeden uživatel během jedné návštěvy. Neboli počet návštěv, během kterých byla stránka jednou či vícekrát zobrazena.

Míra opuštění

Pro Analytics není podstatný čas, ale počet stránek. Tedy všechny návštěvy pouze s jednou navštívenou stránkou počítají Analytics jako okamžité opuštění. Například když si otevřu 1 stránku a budu si ji 29 minut číst a pak vypnu počítač, bude tato návštěva v Analytics brána jako okamžité opuštění - navštívil jsem pouze jednu stránku.

K čemu to je? Může to znamenat, že návštěvníkům se na první pohled web nelíbí a po pár vteřinách ho opravdu opustí. Ale může to znamenat, že web se hodně nabízí lidem ve vyhledávačích, takže sem přijdou i náhodní uživatelé, kteří třeba hledají úplně něco jiného.

Organické vyhledávání

říká, jak často se stránky vašeho webu zobrazují ve výsledcích bezplatného organického vyhledávání na Googlu a kolikrát díky vyhledávači uživatel našel web.

Stránky / Návštěvy

vypočítají počet zobrazení stránek děleno počet návštěv.

Prům.doba na stránce

je doba strávená uživatelem na jedné stránce. Měří se od prvního vstupu na web až poslední interakce na webu, například kliknutí na menu. Ale nedokáže změřit čas mezi poslední interakcí a zavřením webu. Tím je to trochu zkresleno. Třeba když otevřu stránku, budu si ji 29 minut číst a pak si půjdu zaběhat kolem světa, Google naměří 0 [nula] minut. Počet nulových návštěv pak zkresluje počítání průměru.

Prům.doba načtení

znamená, jak rychle se stránka uživatelům načítá - zobrazuje.

Průměrná doba (trvání) návštěvy

vyjadřuje poměr mezi celkovou dobou trvání všech návštěv a počtem návštěv.

Doba návštěvy se měří od prvního vstupu na web až poslední interakce na webu, např. kliknutí na menu. Ale opět nedokáže změřit čas mezi poslední interakcí a zavřením webu. Tím je to trochu zkresleno. Např. když otevřu stránku, budu si ji 29 minut číst a pak si opět půjdu zaběhat, Google naměří 0 [nula] minut. Počet nulových návštěv pak zkresluje počítání průměru.

Procento nových návštěv

Obecně dost zavádějící položka. Měří kolik nových lidí za měsíc přijde na web. Když někdo přijde víckrát, nebo prohlíží web pořád dokola, není už započítáván.

Další nástroje pro testování kondice webu





Zpět na předchozí stránku

Mapa webu



an image